Menjadi satu masalah di musim pandemik Covid-19 bagi mereka yang ingin membuat urusan dikaunter-kaunter kerana perlu mengikuti SOP yang telah ditetapkan.
Bagi mereka yang ingin membuka akaun Tabung Haji pula, Tabung Haji telah menawarkan perkhidmatan Pembukaan Akaun Secara Maya (VAO).
Boleh tahu dengan lengkap bagaimanakah cara untuk membuka akaun Tabung Haji secara maya (VAO)? Tengok disini ya!
3 LANGKAH PEMBUKAAN AKAUN SECARA MAYA (VAO)
Isi Kandungan
Terdapat 3 langkah asas sahaja untuk pembukaan akaun secara maya (VAO) seperti berikut:
Pautan
- Anda boleh layari pautan https://www.thijari.com.my/ atau aplikasi THiJARI dan isikan maklumat lengkap yang diperlukan.
Pengaktifan Akaun TH
- Hadir ke kaunter TH berhampiran untuk pengaktifan akaun.
Keutamaan
- Keutamaan layanan akan diberikan kepada pelanggan yang telah membuat pembukaan akaun secara maya (VAO) dengan masa sesingkat 1 minit.
Baca juga: Ada Urusan Di TNB? Ini Cara Buat Tempahan Temujanji TNB 1 Hari Sebelum Berurusan
PEMBUKAAN AKAUN TABUNG HAJI KANAK-KANAK VAO
Untuk makluman, bagi pembukaan akaun TH anak, penjaga perlu lakukan pendaftaran secara dalam talian (VAO) melalui Portal THiJARI melalui pautan https://www.thijari.com.my/.
Namun, penjaga perlu mempunyai akaun TH dan telah mendaftar sebagai pengguna THiJARI terlebih dahulu.
- Log masuk Portal THiJARI.
- Klik pada pautan Pembukaan Akaun Kanak-Kanak.
- Lengkapkan butiran yang diminta.
- Hadir ke cawangan TH yang berhampiran bagi pengesahan cap jari dan penyerahan dokumen pembukaan akaun kanak-kanak.
* Dokumen yang perlu dibawa adalah Mykad Penjaga (asal dan salinan) dan Sijil Kelahiran Anak (asal dan salinan).
KEMASKINI MAKLUMAT NOMBOR TELEFON BIMBIT
Pendeposit boleh mengemaskini maklumat nombor telefon bimbit melalui kaunter TH atau melalui panggilan telefon ke Tabung Haji Contact Centre (THCC).
Sekiranya pendeposit ingin kemaskini melalui panggilan, pendeposit perlu berjaya membuat pengesahan dan perlu majukan dokumen seperti berikut:
- Salinan kad pengenalan depan dan belakang berpalang (UNTUK KEGUNAAN TH SAHAJA)
- Salinan tiga (3) bulan penyata bil telefon terkini atas nama pemohon
- Memiliki alamat emel sendiri
MAKLUMAT LANUT & PERTANYAAN
Sebarang pertanyaan lanjut boleh menghubungi Tabung Haji Contact Centre di talian:
- 03-62071919
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.